Howdy, Stranger!

It looks like you're new here. If you want to get involved, click one of these buttons!

NEED HELP FROM SWEDISH PLAYERS!

Acees88Acees88 Member Posts: 132
This one is only for the swedish players who plays eve:

Tjenna killar, Jo jag har en lite fråga,

Jag hade nu tänkt att börja spela Eve idag, men det blev ett problem när jag skulle betala med e-kort (Swedbanks fake kreditkort).

Det stod såhär "creditcard could not be validated *0069", ingen aning om vad det betyder.

Så min fråga är, är det någon mer än jag som betalar med e-kort? hur mycket satte ni då e-kortets köpgräns på, Hur länge?

Hur mycket kostar det att regga sig på eve första gången, allt som allt? 200 sek?

tack för hjälpen!

image

image

Comments

• McgreagMcgreag Member UncommonPosts: 495

Totalsumman du betalar för registrering är 19.95€ vilket blir ca 182kr med dagens kurs. Vet inte vilken kurs banken ger dig men 200kr borde räcka mer än väl.

Betalar inte med e-kort så jag kan inte hjälpa dig med det tyvärr.

"Memories are meant to fade. They're designed that way for a reason."

• LordSlaterLordSlater Member Posts: 2,087

I know im not supposed to post here but i just cant resist...

What was the question?

image

• McgreagMcgreag Member UncommonPosts: 495

Originally posted by LordSlater
    What was the question?

About subscribing to eve using a special kind of credit card swedish banks give out. It's made specifically to shop online, has a set amount of cash on it and is only valid for a limited amount of time (1-2 weeks mostly).

You create a new one dynamically through the bank homepage with the amount you need to pay for each transaction you make.

He was having problems making it work.

"Memories are meant to fade. They're designed that way for a reason."

• Acees88Acees88 Member Posts: 132
    Originally posted by Mcgreag

Originally posted by LordSlater

What was the question?

About subscribing to eve using a special kind of credit card swedish banks give out. It's made specifically to shop online, has a set amount of cash on it and is only valid for a limited amount of time (1-2 weeks mostly).

You create a new one dynamically through the bank homepage with the amount you need to pay for each transaction you make.

He was having problems making it work.

Well who said you weren´t suppose to, although I don´t think you understad what I would say, But that guys just told about it.

image

image
    Ända saken är att min bank tog 140 sek, som skyddat belopp, dock står det på transaktioner att inga är gjorda,, Nån som vet vad problemet är? Ska jag kanske öka gilltighetstiden till typ 2 månader istället för 1?

image

image
    Finns det verkligen inte mer svenskar här som använder e-kort?

image

image
  • ArcticblueArcticblue Member Posts: 270

I'm no swedish player but is a Norwegian and I sort of understand what you mean just that I don't really know what a E-Card is.

Anyway checking with EVE-Site and payments methods I find.

- Direct debit availible for customers in Germany, Austria, Spain and The Netherlands.

- PaybyCash for those without a creditcard.

- EVE Time codes where you can buy timecodes from various sites they listed up.

And ofcourse Creditcard...

So I belive that the card you got there is not a accepted paymentmethod.

• bjorsebjorse Member Posts: 1
    Ok jag använder precis som du ett e-kort och jag har dragit slutsatsen att det funkar inte att göra direkt från hemsidan. doch erbjuder PayByCash dig att använda paynova, en svensk internet plånbok som dessa kort fungerar på.
  • pihlssitepihlssite Member CommonPosts: 213

De funkar inte anv

Åhh faan det hade jag inte tänkt på? Har någon använt paynova förut? är det samma sak, man väljer man betalar med kreditkort eller?

image

image
    Jag skulle bara berätta för er alla som har e-kort och inte ett "riktigt" kredit kort nu, Den vanliga sidan som man betalar på "www.eve-online.com" den stöder inte tekniken för e-kort, men det finns en annan sidan som ni kan använda er av. (www.evetimecode.com) den funkar super med e-kort, dock är det en fördröjning på ca 5-20 min innan man får koden.

Dessutom ett pluss till sidan för att den är billigare för oss europeriska spelare. Medans CCP tar ut avgifter i euro så tar ETC.com avgifterna i dollar.

Så jag rekomenderar sidan!

image

image
Sign In or Register to comment.